Google Ad Grants -ohjelma hyväntekeväisyysjärjestöille

google_logo_flat_print_hires

Jokin aika sitten oli käymässä Verkkomarkkinointi ja verkkokauppa 2014 -messuilla. Tarkoituksenani oli hieman katsella logistiikkaratkaisuja sekä muutenkin tunnustella verkkokaupan tuulia tulevalle vuodelle. Messujen paras anti oli kuitenkin, kun poikkesin Googlen osastolle ja juttelin hetken aikaa Google Finland Oy Product Marketing Manager Sami Kankkusen kanssa. Juttelussamme tuli esille, että Google on vihdoin lanseerannut ensimmäisen Non-profit tuotteen Suomen markkinoille: Googlen Ad Grants -ohjelma. Tämä uutinen oli tälle valtakunnallisen yhdistyksen ainaisen markkinoinnin rahoitusongelmien kanssa painivalle todella mieluinen! Jos pääsisimme ohjelmaan mukaan, niin saisimme tehtyä Google Adwords mainoskampanjan ja saisimme yhdistyksen keräämät suuret tietopaketit niitä hakevien ulottuville mainostenkin kautta.

Kotiin päästyäni minulla oli sattumoisin seuraavana päivänä hallituksen kokous, jonka pidimme sähköisesti Google Hangout -videokokouksena, ja sovimme hallituksen kanssa, että haemme ohjelmaan. Hakuprosessi oli kohtuullisen selkeä, koska Google Ad Grants -sivuilta (http://www.google.com/intl/fi/grants/index.html) löytyy hyvin tietoa kelpoisuudesta.

Hakemuksen jättämisen jälkeen Google Ad Grants -ohjelmasta tuli viesti, että hyväksymiseen voi mennä useita viikkoja, joten jäin jännityksellä odottamaan hyväksytäänkö yhdistyksemme ohjelmaan mukaan. Suureksi ilokseni hyväksymisviesti tuli kuitenkin seuraavalla viikolla ja aloitimme ohjelman hyödyntämisen yhdistyksen tietopakettien markkinoinnissa aluksi muutamalla yksinkertaisella AdWords -kamppanjalla. Jännityksellä seuraan tulevina kuukausina sitä, että miten Adwords lisää tietomateriaalien löytymistä niitä tarvitseville!

Jos sinä haluat lisätietoa yhdistyksesi mahdollisuuksista osallistua Google Ad Grants -ohjelmaan, niin käy tutustumassa ohjelman sivuille.

Jos jokin asia mietityttää Googlen palveluissa, muissa pilvipalveluissa tai muuten yhdistyksenne arjen IT-ongelmissa, niin ota meihin yhteyttä! Mietitään yhdessä, miten parhaiten voisimme auttaa teitä!